(Ver)Huiswerk


Volgend jaar ben ik officeel 40 jaar arbeider. Op vele plekken heb ik gewerkt, in veel verschillende plaatsen en in veel verschillende panden. 
  • Via de industriële van Aalstweg in Hoorn
  • naar de AJ Ernststraat/Ulenpas in Amsterdam,
  • vervolgens naar de Startbaan in Amstelveen,
  • door naar de Capellalaan in Hoofddorp.
  • Overstap naar Kloveniersburgwal/Raamgracht in Mokum waarna ik plots in
  • Alkmaar belandde aan de Ampèrestraat. Na een rampzalig halfjaar gauw weer terug naar
  • Amsterdam: eerst de Grasweg in Noord en vervolgens de
  • Van Slingelandtstraat (zie de foto van augustus 2011) in de Westerparkbuurt. 
Mijn baas is een goeie. (Dat kan ik met een gerust hart zeggen: als u bovenstaand lijstje aanschouwt, weet u dat ik met deze hoeveelheid plekken ook veel verschillende bazen heb gehad.) Teamgeest is belangrijk, zo weet hij. En lenigheid van geest evenzo. Het begon te kriebelen: ter voorkoming van sleetsheid en gemakzucht plande hij een verhuizing in. Te lang op één plek, te lang dezelfde patronen: het zou maar leiden tot het accepteren van bestaande situaties. De beste remedie daartegen is verandering. En dus vond hij een nieuw kantoor. En dus kreeg eenieder huiswerk mee: de opdracht om zijn eigen archieven, laden, werkplekken en hoofden leeg te ruimen. Om te komen tot een nieuwe open blik, tot een frisse mindset. 


Gisteren ruimden we daar onze laatste spullen op, vandaag wordt er verhuisd. A.s. maandag begin ik aan de Zekeringstraat. Nieuwe start. Zin in.


Reacties

  1. Mooi idee van Jasper. Een beetje omslachtig maar ja, als je zo denkt een nieuwe start en frisse mind-set te creëren prima natuurlijk! Veel bruisend denkplezier op de nieuwe locatie! Groetjes daar, ook namens mijn man ;) Philo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Omslachtigheid moet je niet uit de weg gaan! Als het tenminste leidt tot vernieuwing, tot verandering. ;-]

    Gaat lukken hoor, het denken houdt bij ons nooit op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat wit! Je stapt er blanco in zeg maar.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

...Of het werd wel weer licht

Broeder de Hoeder

Mi lobi yu - Suriname reis 5 feb- 23 feb 2024