Bejaardentemperatuur

Al op vrij jonge leeftijd had ik een krantenwijk, we wisten thuis niet beter of we hebben altijd het nieuws verspreid over het dorp. Mijn broers moesten wat verderop, de wijk uit, maar omdat ik een van de twee jongsten was, bleef ik relatief dicht bij huis. Pad af, linksaf en dan tot aan het bejaardenhuis. 

Als extra service bracht ik in dat bejaardenhuis de kranten op de kamer van de lezers. Zodat ze dat nieuws niet pas de volgende ochtend bij de postronde te lezen kregen. Dat werd gewaardeerd: het kleine blonde jongetje werd altijd zeer hartelijk ontvangen, kreeg snoep en op zijn verjaardag van een mevrouw zelfs een reep chocola. Vriendjes wilden me dan ook graag helpen met mijn krantenwijk want snoepen deed je destijds niet elke dag. 

Ik moest hier allemaal aan denken toen ik vanmorgen hier op kantoor kwam. De ramen potdicht, de verwarmingen aan én de luchtkoeling op warmte-stand in plaats van op koele luchtstroom. Het was hier om te stikken zo heet, ik waande me weer even op al die kamertjes in het St. Jozef.


Reacties

Populaire posts van deze blog

...Of het werd wel weer licht

Lekker Zaki - Groepsreis Jordanië april 2020

Mi lobi yu - Suriname reis 5 feb- 23 feb 2024