Trouwe dienst

1992- 12,5 jaar Admedia, met broer (en collega) Ger

Opnieuw was het zover. 12, 5 jaar in loondienst bij de baas. Augustus 2007 trad ik in dienst bij Loyalty Lab, een marketingcommunicatiebureau met een prachtige portfolio. In die jaren zag ik het bedrijf groeien, ontwikkelen en professionaliseren. Ben nog steeds trots dat ik daar deel van mag uitmaken: mijn data-analyse en mijn data-selectie zijn van wezenlijk belang voor het dagelijks uitrollen en te gelde maken van onze marketingprogramma's (want dat zijn onze producten eigenlijk). We verkopen loyaliteit en wie dat zegt te doen, moet het met meer dan alleen de mond belijden. Trouw blijven aan onze filosofie is een vereiste voor de medewerkers. En een aantal van die medewerkers kiest er daardoor ook voor om trouw te blijven aan deze onderneming. Ik ben de tweede (officieus derde) die dit mijlpaaltje slaat, er gaan er op zeker nog een aantal volgen.

Die loyaliteit, die heb ik blijkbaar altijd in de vingers gehad. Na mijn eerste officiële baan (die uit eigen vrije wil slechts 8 maanden duurde omdat ik toen voldoende middelen had vergaard om lastenvrij de wereld in te trekken) begon ik bij het glorieuze Admedia, een dochtermaatschappij van uitgeverij VNU Tijdschriften (het huidige Sanoma). Daar vierde ik ergens in 1992 al een 12,5 jarig dienstverband (zie foto boven).  Toen na 20 jaar de reorganisaties ervoor zorgden dat mijn werk niet de rol en de waardering kreeg die ik vond dat het moest krijgen, stapte ik op. Volgende uitgeverij!

Zelfde branche, maar toch andere tak van sport. Van advertentiemarketing stapte ik over op lezersmarketing , ik leerde vele nieuwe invalshoeken en marketingskills. Toen ook daar na een jaar of 7 de reshuffling dermate toesloeg dat ik me er niet meer thuisvoelde, stapte ik opnieuw op. Zes maanden lang werkte ik voor een niet geheel koosjer email-marketingbedrijf, waarna ik gelukkig de overstapt maakte naar mijn huidige baas.
Hoewel zeer ervaren in database-marketing, was ik nog tamelijk groen in de specificatie "loyaliteit". Dat heb ik inmiddels wel goed gemaakt , schat ik. Ik leer nog steeds , ik blijf ook mezelf af en toe verbazen met vondsten en skills. Dat maakt me sterk, sterk genoeg om er nog eens zo'n periode tegenaan te gaan. Bijna 41 jaar ben ik nu onafgebroken aan het werk, maar het recente regeringsbeleid heeft de finishlijn opeens een stuk opgeschoven. Voordat ik daar ben, zal ik nog een enorme berg rapportages, analyses en selecties gaan opleveren. Dat kan ik, daar ben ik goed in. En daar maak ik collega's blij mee. Schakelen dus, we gaan nog even in de versnelling.

2020, Loyalty Lab. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

...Of het werd wel weer licht

Lekker Zaki - Groepsreis Jordanië april 2020

Mi lobi yu - Suriname reis 5 feb- 23 feb 2024