Decision days


Het zijn dagen vol beslissende wendingen. En daar voel ik me goed bij. 
Dochterlief heeft zo meteen haar diplomering. Dan is ook de jongste in ieder geval voorzien van een papiertje. Ze gaat nog verder- tot onze grote tevredenheid- zodat ze een niveau verderop pas echt de arbeidende maatschappij instapt. Maar deze is binnen en dat is voor een vader een fijn moment.

Eerder deze week vierde ik een zestigjarige verjaardag, die van mijn broer. Die reeks is al een tijdje gaande: Het begon 3 jaar geleden, liep jaar op jaar en volgend jaar gaat weer een broer die grens over. Dan valt er even een gaatje en ben ik vervolgens aan de beurt. Dat zijn bedragen, mensen. Ik denk er niet de hele dag aan, maar toch zo af en toe wel. Het speelveld verandert. 

Vanmiddag- na de diplomering- heb ik een barbecue met het personeel van "het nieuwe" Swaf. Omdat ik er af en toe wel eens voor biertjes sta te dj'en  en omdat mijn vrouw wel eens een bardienstje doet, mogen wij aanschuiven. Het belooft gezellig te worden, we kijken vooruit ipv alleen maar meer dan 30 jaar terug. 

Daarnaast heb ik afgelopen week niet alleen een lang voorgenomen besluit eindelijk eens uitgevoerd, ik ben er na een paar dagen al de voordelen van aan het plukken. Ik heb wat wegen afgesneden naar mensen die mij op social media de jeuk over de lendenen jagen. Ik heb ontvriend en geblockt, het is nu al rustiger dan een week geleden. En ik ga die bubbel nog strakker om me heen trekken, -geen politiek meer, alleen nog cultuur en persoonlijke dingen-  al die verwijten zijn niet goed voor me. Mijn leven kan zonder en dat merk ik nu na een week al. 

Langzamerhand beginnen zich de contouren van een volwassen leven af te tekenen. Ik ga daar maar eens wat moois van maken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

...Of het werd wel weer licht

Broeder de Hoeder

Mi lobi yu - Suriname reis 5 feb- 23 feb 2024