Shirt Story - aflevering 16 : Niemand Hier




T-shirts heb ik zat. Een paar planken vol, ik draag er toch al gauw een stuk of zes per week. Sommige van die t-shirts draag ik niet zomaar, daar heb ik een verhaal bij. Vandaag aflevering 16: Niemand Hier.

Het zal je maar gezegd worden: "je bent de enige ouwe man die ik ken".  Het werd tegen mij gezegd door de sympathieke HhhH (Hoornse hip hop Held) Steven Engel.
Voor de opnamen van de clip van zijn nieuwe single "Dagdromer" had ie een strenge schoonvader nodig, die zijn hoofdrolspeler even streng de regels van het ware leven zou uitleggen. Het leven kon niet altijd feest zijn, er bestond zoiets als gezins- en toekomstplanning en er moet nu eenmaal brood op de plank.
Ik een pak aan, mijn serieuze bril op , voila: in no time was ik van losbol omgetoverd in een strenge meneer. De rest is geschiedenis, Steven's carrière ging sky high, hij musiceert nu met grote vaderlandse artiesten als Bart van der Weide van Racoon en Paul de Munnik van Acda &.

Afgelopen weekend zag ik hem weer eens, op Vestivolt. Een kleine intieme setting, op een bootje dat aangemeerd lag aan de Markermeerse kustlijn. Steven heeft niet meer nodig dan een plateautje, een microfoon en een set beats. De rest van zijn act is communicatie, en daar is ie gewoon verdomde goed in. Net op tijd had ie -tijdens het brengen van "Dagdromer" door dat die "strenge schoonvader" in zijn publiek stond. Ik moest al om hem glimlachen, maar nu helemaal.


Mijn gedachten gingen terug naar Eipop, ongeveer een decennium geleden. Steven zou met Daniël een set Woonbootproducties ten gehore brengen in zijn thuishonk, in 't Kroegie. Maar de apparatuur weigerde en er kwam niets de woonboot af.
Ik rende het Kerkplein over en checkte bij Nico of onze SWAF-rockstage niet een paar kwartiertjes over had om een hiphopper te herbergen. "Wat heeft ie nodig?" , vroeg Nico. "Een microfoon en een cd-speler', was mijn antwoord. "Laat maar komen" , was Nico's reactie. Hardhollend ging ik terug en tien minuten later hadden we Engel's eerste optreden in Swaf. Hij pakte de punks, anarcho's en rockers in met een ontwapenend fijne set. Ze zongen zelfs mee, aan het eind.

Ik vind hem sympathiek, ik zal hem blijven volgen. Dus koop ik bij elke nieuwe plaat die uitkomt een exemplaar. En, als het effe kan, ook een t-shirt. "Niemand hier", het staat op zijn nieuwe plaat. Check die gast!

Reacties

Populaire posts van deze blog

...Of het werd wel weer licht

Lekker Zaki - Groepsreis Jordanië april 2020

Mi lobi yu - Suriname reis 5 feb- 23 feb 2024