Shirt Story - aflevering 25 : Rhino- Rino

 

T-shirts heb ik zat. Een paar planken vol, ik draag er toch al gauw een stuk of zes per week. Sommige van die T-shirts draag ik niet zomaar, daar heb ik een verhaal bij. Vandaag aflevering 25: Rhino-Rino

Een plaat heb ik er niet van, een cd ook niet. Wel een aantal mp3's. En een t-shirt! 
Ik schrijf dit verhaaltje dan ook niet per se omdat ik het een band van wereldschokkend formaat vind, nee, ik schrijf het omdat ze voor een geweldige live-ervaring zorgen. Iedereen die ze een keer zag, zal dat beamen. Het is stuiterende stonerrock, gebracht met een woest enthousiasme en een aanstekelijke vrolijkheid. 

Ik had ze in Hoorn al mogen aanschouwen (1 x op het heerlijke Vestivolt- festival, 1 x gewoon in de kroeg) maar afgelopen jaar - dat stille jaar, dat saaie jaar- kreeg ik zowaar ook een keer de kans. Ik was gevraagd om de pauzemuziekjes te draaien bij het Remind the Gap-festival. Op zich al een leuke bezigheid, vooral omdat je op een festivaldag altijd aan veel verschillende muziekstijlen toe komt. Maar het wordt helemaal leuk als je je naast de bands mag opstellen en daarmee al gauw met ze in contact komt. 

Rhino Rino is een Utrechts trio met een lekker geluid, een fraaie vormgeving en een drieste presentatie. En dan ook nog eens van die leuke mensen, hoe fijn. Ze werden voor mij die dag de personificatie van mensen met een prachtig vak dat helaas hartstikke in de verdrukking lagen. Het was dan ook maar een kleine stap voor mij om iets van hun merchandise te kopen, zodat er toch enige inkomsten bij kwamen. Gelukkig was de rij lang, het Westfriese publiek bleek al net zo enthousiast als ik. 

Bandjes, wat heb ik er weer een onbeschrijflijke zin in. Wat komt er toch weer een heerlijke tijd aan. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

...Of het werd wel weer licht

Broeder de Hoeder

Mi lobi yu - Suriname reis 5 feb- 23 feb 2024