Shirt Story, aflevering 30 : The National - New Order t-shirt

 

 T-shirts heb ik zat. Een paar planken vol, ik draag er toch al gauw een stuk of zes per week. Sommige van die T-shirts draag ik niet zomaar, daar heb ik een verhaal bij. Vandaag aflevering 30:

The National's "New Order T-shirt".

Toevallig stonden ze afgelopen week allebei in ZiggoDome, Amsterdam. Ontzettend graag was ik naar New Order gegaan: enorm lovende reacties achteraf, bovendien had ik de band al ruim 30 jaar niet meer gezien. Maar keuzes, keuzes: daags voor het New Order-optreden stond Bettie Serveert in Paradiso en weeks daarop was het de beurt aan mijn favoriete band van de laatste jaren: The National.

Het concert? Weergaloos. Twee uur genot, van het aarzelende "Once upon a poolside" tot het fabuleus gebrachte (want door het publiek gescandeerde) "Vanderlyle Crybaby Geeks". We werden meegenomen op een reis die van ingetogen naar pittig naar de trits aan hits uit de catalogus ging. Het was op grote schermen zichtbaar: de band stond zélf te genieten en dat straalde dik af op het publiek. 

Van de reeks aan prijzige maar prachtige t-shirts die de merchandise ons bood, twijfelde ik kortstondig tussen het "Sad Dads" t-shirt en deze. U snapt door mijn inleiding al waarom het deze werd: ik ben óók New Order-liefhebber , had er vroeger ook al een t-shirt van. En dat deze dan in de typografie van New Order en Joy Division wordt afgedrukt met een ondertekening van The National eronder, dat maakt het voor mij speciaal genoeg om in mijn kast te belanden. (Enneh, dank je Anneke Ploeger, voor deze fijne schenking). 

Reacties

Populaire posts van deze blog

...Of het werd wel weer licht

Broeder de Hoeder

Mi lobi yu - Suriname reis 5 feb- 23 feb 2024