Posts

Opa en oma

Afbeelding
Anna Olsthoorn, 26 mei 2026 Hoe doe je dat, op aarde landen na zulke mooie berichten? Ik heb mezelf de tijd gegeven om hier heel langzaam in te groeien. Want gaat het ooit wennen, dat gevoel dat je bijna struikelt over de gelukzaligheid? Dat ik een trotse pappie ben, dat wisten jullie al lang. Maar ik ging onlangs op voor de masteropleiding. Op dit blog schreef ik al vaker over de dochters, vorig jaar schreef ik nog over de hereniging met mijn zoon. En alsof die prachtige clustering van geweldige mensen om me heen nog niet genoeg is, kwam daar ook stap voor stap de gezinsuitbreiding bij: door het samenwonen met Koen bracht dochter Luka twee nieuwe loten aan de stam, twee lieve kinderen die hier zo af en toe over de vloer hupsen. Louie, Anneke en Juul De terugkeer van Ian in mijn leven bracht ook zijn lieve en krachtige Mariëlle bij ons, ze werden daarbij vergezeld door jongeheer Daan, die daarmee dus als enthousiaste kleinzoon werd aangemeld. Dat klinkt allemaal al prachtig, maar de ge...

Geen toeristen, maar reizigers! - Egyptereis april-mei 2026

Afbeelding
WAT! EEN! REIS! De afgelopen drie weken trokken we door Egypte: van het midden naar noord, van noord naar zuid, weer terug naar het midden, van midden naar oost en tenslotte weer terug. Opper en Neder, zo u wilt. Een jaartje geleden vroeg mijn Anneke - immer de grote vakantieplanner hier ten huize- welke grotere reis ik in 2026 graag zou willen maken. Mijn gedachten dwaalden af naar 1986: een voor mij roerig jaar dat ik in een piramidevormige doofpot wilde stoppen. Dat kon alleen door met mattie Kees een reis te boeken die ons langs een goed deel van de oudheden van de Egyptische beschaving bracht. Toffe herinneringen, maar slechts een stuk of zes foto's: de rest was gesneuveld in de ontwikkeling (letterlijk ja, zo ging dat toen). Anneke kent mijn liefde voor "ouwe stenen" en ze gunde mij deze intensieve trip. Op de laatste dag van de reis vierden we mijn 65e verjaardag, we vonden dat dit best op een gedenkwaardige plek mocht gebeuren.  Naar Egypte, dan ben je bijna wel v...