Geluk(t)



Oorverdovend was ie, nietwaar? Wat een stilte heerste hier.
Ik kan u verzekeren dat het allemaal maar schijn was. In mijn bezigebijtjeshoofd zoemde het dat het een aard had.
Prachtige projecten slokten mijn tijd op, ze lijken allemaal nog aardig gelukt ook. Een zeer goed ontvangen filmquiz, een afscheidsfeest van de kroegbaas van het beste café van het land: ik mocht me mede inzetten voor het welslagen van die gelegenheden en het werkte.
Daartussendoor verplichtte het werk waarvoor ik wél betaald krijg mij om goed op het ritme te letten, fit te blijven en vooral heel veel opgestapelde druk weg te werken. Dat kostte kracht, dat kostte nachtrust maar ook dat lijkt gelukt. Ik vlied in kalmer wateren, inmiddels.

Nu die grote gekte voorbij lijkt, is het tijd om vooruit te kijken naar wat voor moois mij dan rest. Welnu, ik kan u zeggen: heel veel. Ik ben een gelukkig man. Zeker als ik - naast wat er recent bereikt is-  zie wat ik allemaal nog voor de boeg heb.
Gisteravond en vannacht een dj-avondje in datzelfde fijne muziekcafé, de komende weken een bieravond met vriendjes, een bandje of twee, avondje sauna met de matties, enkele popquizzen en het een en ander aan feestelijke diners. Over de jaarwende heen kijkend, zie ik alweer fijne tripjes in het vooruitzicht: afgelopen weekend boekte onze stedentrip-vriendenclub haar volgende reisje (in februari naar Rome). EErgisteren boekte die wondervrouw van mij (echt, wat knijp ik toch mijn handen dicht) onze "zomervakantie" : we gaan 8 dagen naar het verdacht wonderschone Pico, een van de Azoren-eilanden. Wandelen in de natuur, wandelen bergop en tussendoor: varen naar de walvissen die daar per mud voorbij trekken in die periode.

Op het persoonlijke vlak dan ook nog eens goed nieuws op het werk- en schoolfront voor al mijn diverse dames. Echt mensen, het wordt allemaal angstig leuk. Ik voel me gezegend, dat wilde ik even met jullie delen. (daarna ga ik gauw weer om me heen kijken hoor: er komt vast wel weer een leuk nieuw project waar ik uurtjes en dienstjes mag verlenen).

Foto: Roy Drommel

Reacties

Populaire posts van deze blog

...Of het werd wel weer licht

Broeder de Hoeder

Mi lobi yu - Suriname reis 5 feb- 23 feb 2024