Mijnpetteboven.nl



Gek word ik ervan.

Mijnnuon.nl
MijnING.nl
MijnZiggo.nl
MijnNS.nl

en ik vergeet er vast nog een paar.

Ik werk zelf al aardig wat jaren in de communicatieve wereld, en meer specifiek in de datakant ervan. Derhalve weet ik vrij veel van bestandenbeheer en klantenbeheer in het bijzonder.
Ik moet dan ook duidelijk maken dat ik het volgende beschrijf vanuit mijn gevoel als klant. Want dat ben ik natuurlijk zelf ook. In ieder geval bij die bovenstaande firma's, maar ik weet dat ik nog in minimaal 1000 andere adresbestanden sta.
Ga uzelf maar eens na: nog los van uw energieleverancier, uw bank, uw zorgboer, uw internetprovider en/of kabelboer, uw mobiliteitsleverancier, uw belastingdienst en uw gemeente staat u ook nog eens in de bestanden van bedrijven die u zelf kiest. Waarmee ik zeggen wil: voor een aantal diensten zijn wij verplicht een keuze te maken omdat leven zonder energie, zorgverzekering, bankrekening, internet of vervoer niet alleen zowat onmogelijk is maar ook in veel gevallen ongeoorloofd. En waardoor je je dus veel minder klant voelt bij die bedrijven dan zijzelf plegen te denken of zeggen.
Al die andere bestanden, dat zijn zaken waar u zelf voor kiest. Een kledingwinkel met een klantenpas, een platenhandelaar, een contactlenzenleverancier, dat zijn de merken waar u wat vrijwilliger voor kiest en waarvan u zorgt dat ze in de buurt van uw identiteit blijven.

Wat me stoort is dat al die "mijn-puntje-puntje"sites lijken te zijn opgericht om het gemak van de klant te dienen, maar dat gaandeweg van geen enkele kant blijken te doen. Meer en meer worden het pagina;s waarin uw leverancier zijn bezuinigingen op personeel en diensten wegstopt. U krijgt geen bankafschriften meer, u mag alleen vergoeding voor vertraging via de NS-site aanvragen, u krijgt een mail met een link naar een video op de site van uw mijnnuon-pagina om erachter te komen of u wel of niet geld terug krijgt.
Steeds meer barrieres werpen ze op, steeds minder diensten worden er verleend, maar niets - werkelijk niets- gaat er af van het bedrag aan servicekosten dat u betaalt.
En dan heb ik het nog niet eens over het doolhof aan wachtwoorden dat u dient aan te leggen. Bij de een moet uw naam erin zitten, bij de ander mag dat niet. Bij de een moet u cijfers in uw code opnemen, bij de anderen zelfs een leesteken. Bij de een moet u om de 3 maanden uw wachtwoordvervangen, bij de ander mag dat iets later. Ik sprak gister al mensen die zijn overgegaan tot het aanleggen van een ouderwets notitieschriftje, omdat ze het anders niet meer konden behappen.

Moderne tijden, vast wel. Natuurlijk zie ik ook het gemak en de voordelen die de digitale wereld met zich meebrengt, maar waar het in ieder geval slecht voor werkt is mijn gevoel een individu te zijn, een klant die voor het desbetreffende bedrijf écht belangrijk is. En niet alleen maar een kans om de cijfers wat op te krikken,

Reacties

Populaire posts van deze blog

...Of het werd wel weer licht

Broeder de Hoeder

Mi lobi yu - Suriname reis 5 feb- 23 feb 2024