Shirt Story - aflevering 10 : OBEY


T-shirts heb ik zat. Een paar planken vol, ik draag er toch al gauw een stuk of zes per week. Sommige van die t-shirts draag ik niet zomaar, daar heb ik een verhaal bij. Vandaag aflevering 10 : OBEY

Heb ik een haat/liefde verhouding mee, met gehoorzamen. Ik kan het heel goed. Anders zou ik immers niet al 35 jaar in loondienst zijn. Dan zou ik niet al ruim 2 decennia vrijwilliger zijn bij een organisatie. Dan zou ik niet al zolang getrouwd zijn en niet al zolang met sommige vrienden optrekken.
Maar ik geef toe dat ik wel neigingen heb om eraan te ontsnappen. Ik acht mezelf vaak dwarsdenker, ik probeer onafhankelijk tot mijn meningen te komen en tegen de stroom in de roeien. Ook hierin ben ik dus weer een man die twee harten in zich herbergt. Totale onafhankelijkheid bereik in nooit, een compleet anarchisme ook niet. Precies op tijd weet ik me vaakte onderwerpen aan conventies en heersende meningen. Maar dat maakt nog niet dat mijn hoofd stilstaat, dat mijn gedachten niet meanderen.

Het shirt komt voor uit de Banksy-scene, heb ik me laten vertellen. Ineens zag je het overal, op petjes en op jasjes. Op muren en dus ook op T-shirts. De mijne kocht ik in Turkije, maar dat kwam omdat ik daar toen toevallig was. Achteraf vind ik het wel grappig dat er daar waarschijnlijk meerdere mensen rondlopen met hetzelfde probleem als ik. Ze gehoorzamen wel, maar ondertussen...


Reacties

Populaire posts van deze blog

...Of het werd wel weer licht

Broeder de Hoeder

Mi lobi yu - Suriname reis 5 feb- 23 feb 2024