B/W

Staat voor "Backed with". Anders gezegd: wat staat er op het B-kantje?

Gisteren kwam ie binnen: een portable platenspeler die we hebben aangeschaft nadat het vuurtje opnieuw ontstoken was tijdens een Terschelling-trip. Doordat we daar een feestje bouwden in het schuurtje met de pickup-koffertje van vriend Marc, werd ik weer enthousiast.
Als klein jongetje reisde ik met mijn moeder met de bus van Wervershoof naar Hoorn. In mijn knuisten enkele rijksdaalders of guldens die ik met mijn krantenwijkje bijeen had gespaard. Het winkelrondje eindigde dan steevast in de Lange Kerkstraat, bij muziekhandel Wassenaar. Bertje mocht zijn singletje uitzoeken. Ik kocht "Back home" van the Golden Earring, ik was achteraf pas 11 jaar oud toen ik "Do the strand" van Roxy Music aanschafte. (wilt u het echt weten? Eerste singletje was toen al een oudje: Dave Berry's "This strange effect").
Al snel volgden de lp's, later de cd's. De lp's deed ik onder een ongunstige deal van de hand, maar de singletjes heb ik altijd bewaard. Nog maandelijks voeg ik er een aan toe, uit de prijzenbak van de popquiz in mijn heimkneip.
En nu ben ik weer helemaal los. I'm back. Back with my singles.

Het wordt lachen. Zin in een tuinfeest!


Reacties

Populaire posts van deze blog

...Of het werd wel weer licht

Broeder de Hoeder

Mi lobi yu - Suriname reis 5 feb- 23 feb 2024